Klachtenreglement
Recovery House Nederland zet dagelijks haar beste beentje voor om kwalitatief goede zorg op maat te leveren. Toch kunnen misverstanden ontstaan of zaken anders lopen dan verwacht. Wanneer je niet tevreden bent over de zorg en dit kenbaar wilt maken neemt Recovery House Nederland dit uiterst serieus. Met respect voor je privacy, integer, empathisch en zorgvuldig zullen wij samen met jou zoeken naar een passende oplossing. Waar het kan zullen wij jouw klacht zo spoedig en informeel mogelijk oplossen. Wanneer dat onverhoopt niet lukt volgt een formele klachtbehandeling.
Informeel
- Samen met je persoonlijk begeleider
Klachten kun je het best direct bespreekbaar maken met je persoonlijk begeleider. Transparantie kan veel misverstanden ophelderen, schroom daarom niet je klacht kenbaar te maken, al dan niet i.s.m. met je PB’er direct richting veroorzaker. Op deze wijze kunnen we snel en oplossingsgericht de klacht behandelen.
- Samen met de zorg coördinator
Wanneer je niet het vertrouwen of de veiligheid voelt je klacht met je PB’er te bespreken, kun je altijd terecht bij de zorg coördinator. Wanneer dit niet tot tevredenheid leidt, kan je de klachtenfunctionaris van Recovery House Nederland inschakelen.
- Samen met de klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris is een onafhankelijke en onpartijdige persoon, verantwoordelijk voor in behandeling nemen van- en bemiddeling bij- je klacht binnen Recovery House Nederland. Je kan de klachtenfunctionaris, dhr. R. Hoek, bereiken per email: ruben@recoveryhouse.nl.
Formeel
- Schriftelijk verzoek bestuurder
Wanneer je niet tevreden bent over de informele klachtbehandeling, kan je de bestuurder van Recovery House Nederland schriftelijk verzoeken om binnen 6 weken een oordeel te geven over je klacht. Een formele klacht dient als zodanig te zijn geformuleerd en binnen 4 weken na gebeurde te zijn ingediend. Je kunt de bestuurder, dhr. G. Lubeek, bereiken per post verstuurd naar ons postadres:
Lijsterlaan 5
7331 TT
Apeldoorn
- Inschakelen Geschillencommissie
Wanneer al voorgaande stappen onverhoopt niet tot een oplossing leiden, kan je de klacht voorleggen aan de Geschillencommissie Zorg. Deze zullen zowel jouw, als onze standpunten opnemen, bemiddelen tot een oplossing danwel bindend advies (uitspraak). Je kan de Geschillencomissie Zorg bereiken via: https://www.degeschillencommissiezorg.nl/.
Vertrouwenspersoon
Naast bovenstaande route, heeft Recovery House Nederland een vertrouwenspersoon beschikbaar. De vertrouwenspersoon is net als de klachtenfunctionaris een onafhankelijke en onpartijdige persoon, met als belangrijk verschil dat zij niet tot taak heeft te bemiddelen en nadrukkelijk nimmer in openbaarheid zal treden. De vertrouwenspersoon biedt in strikte vertrouwelijkheid een luisterend oor en kan je van advies voorzien. Je kan de vertrouwenspersoon, mw. I. Maalsen, bereiken per email: inge@recoveryhouse.nl.
Het klachtenreglement ligt ter inzage of kan op verzoek in afschrift worden verstrekt.