Welke gegevens worden bewaard?

Alleen gegevens relevant voor het zorgtraject worden bewaard in een beveiligd digitaal dossier. We werken niet met papieren dossiers. Het is mogelijk deze gegevens op te vragen, danwel te laten verwijderen, informeer hiernaar bij je persoonlijk begeleider.

Hoe zit het met mijn privacy?

Jou privacy heeft bij Recovery House Nederland topprioriteit. Alleen ons zorgteam heeft toegang tot jou gegevens. Indien noodzakelijk, delen wij deze gegevens slechts met derden (bijv. je huisarts) nadat we daarvoor van jou schriftelijke toestemming hebben gekregen.

Kunnen mijn naasten contact opnemen?

Dat kan slechts nadat jij daar toestemming voor hebt gegeven. Bij Recovery House Nederland hebben alle medewerkers beroepsgeheim: niemand zal dus bevestigen danwel ontkennen dat jij bij ons in zorg bent.

Is er ook hulp voor mijn naasten?

Die is er. Hoewel Recovery House Nederland zelf geen trajecten voor naasten aanbiedt, kunnen deze op verzoek wel worden meegenomen in het traject van een cliënt. Tevens zijn er diverse trainingen en (zelfhulp)groepen voor naasten van verslaafden, informeer bij je persoonlijk begeleider voor de mogelijkheden.

Wat moet ik doen als ik klachten heb?

Hier vind je ons klachtenreglement.

Kom ik in aanmerking voor een vergoeding?

Dit is afhankelijk van je hulpvraag en wordt bepaald tijdens de intake. Hoewel Recovery House Nederland een inschatting maakt of vergoeding mogelijk is, bepaald de betreffende Gemeente of je ook daadwerkelijk een vergoeding krijgt.

Hoe wordt een zorgtraject vergoed?

Vergoeding vindt plaats via Zorg In Natura (ZIN) of een Persoonsgebonden Budget (PGB), vanuit de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (WMO). In geval van PGB kan het Servicecentrum van de Sociale Verzekeringsbank (SVB) je gratis helpen bij de administratie en beheer van je PGB. Je uploadt onze factuur middels hun site, waarna de SVB de vergoeding aan ons uitkeert. Private funding (zelf de kosten dragen) is alleen in overleg mogelijk.

Hoe wordt de kwaliteit van zorg geborgd?

Recovery House Nederland werkt alleen met gekwalificeerd personeel en schroomt niet experts (oa. psychologen, psychiaters, huisartsen) in te schakelen indien nodig. Jaarlijkse client- en medewerkers onderzoeken, bijscholing, super- en intervisie, alsmede de diverse overlegvormen (management-, team-, en multidisciplinair overleg) houden ons scherp. Tevens is Recovery House Nederland aangesloten bij een brancheorganisatie, onafhankelijke klachtencommissie en beschikt over een cliëntenraad. Recovery House Nederland is in het bezit van het ISO 9001:2015 certificaat, het VKS keurmerk en erkend leerbedrijf.

Hoe lang duurt een intake? Wanneer krijgt ik uitsluitsel?

Een intake duurt gemiddeld zo’n 45 minuten, in dit telefonische gesprek zullen wij jou hulpvraag verdiepen. Na de intake zal jou hulpvraag worden besproken en binnen max. 5 werkdagen krijg je uitsluitsel.

Hoe plan ik een intake bij jullie?

Je kan je aanmelden middels het contactformulier onder kopje ‘aanmelden’ of door een email te sturen naar aanmelden@recoveryhouse.nl, vermeld daarbij je volledige naam, geboortedatum en contactgegevens. Een van onze begeleiders zal dan contact met je opnemen om een telefonische intake te plannen.